Metodologija
Ocenjujemo politično pristranskost slovenskih medijskih hiš na podlagi znanstvenih raziskav in analize lastništva.
Lestvica Pristranskosti
Leva
Mediji z izrazito levo politično usmeritvijo, ki pogosto podpirajo progresivne ali liberalne ideje, oz. stranke
Center Leva
Mediji z blago levo naklonjenostjo, ki se osredotočajo na uravnoteženo poročanje z rahlo liberalno perspektivo
Center
Mediji z nevtralnim ali uravnoteženim pristopom, ki se trudijo za objektivnost in izogibanje političnim pristranskostim
Center Desna
Mediji z blago desno naklonjenostjo, ki se osredotočajo na uravnoteženo poročanje z rahlo konservativno perspektivo
Desna
Mediji z izrazito desno politično usmeritvijo, ki pogosto podpirajo konservativne ali tradicionalne ideje oz. stranke
Kako Določamo Ocene
Znanstvene raziskave
Večina ocen temelji na dveh znanstvenih raziskavah slovenskega medijskega prostora, ostale pa na analizi vzorca člankov ali politični nagnjenosti lastniške organizacije.
Analiza pristranskosti v slovenskih medijih
Caporusso et al. (2024)
Computational raziskava kombinira korpus novic z anketami o medijski potrošnji in politični usmeritvi bralcev. Gradnja klasifikatorja politične orientacije na podlagi medijskih hiš.
Medijski pluralizem in ideološka usmeritev
Besednjak Valič et al. (2023)
Analiza 1.434 tekstov iz 10 različnih slovenskih medijev z uporabo Janis-Fadner koeficienta. Odkriva šibko medijsko pluralnost kot glavno značilnost slovenskega medijskega prostora.